Ankom!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Anne Aarts - WaarBenJij.nu Ankom!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Anne Aarts - WaarBenJij.nu

Ankom!!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Januari 2014 | Noorwegen, Oslo

Godt Kveld!

Jaja, hier zit ik dan, in Oslo. Dat was me het dagje reizen wel gisteren. Eerst 's ochtends vroeg om 6.15 richting Schiphol met mijn moeder en koffers om daar terwijl het nog donker was aan te komen. Ik blijf me eigenlijk steeds verbazen over hoe groot het daar is. Eenmaal daar voegde vriendlief zich bij het afscheidscomité. Om 9.15 ging ik door de douane om vervolgens nog drie kwartier te mogen wachten op het boarden. Blijkbaar is Oslo geen populaire bestemming op woensdag ochtend, want ik had drie stoelen voor mezelf: chillmodus aan!
Het eerste wat ik van Noorwegen zag was sneeuw en dennenbomen. Niet bepaald een verrassing eigenlijk. Het vliegveld was ook helemaal besneeuwd en er reden allemaal wagentjes rond om te landingsbanen vrij te houden. Ik had binnen no time mijn bagage, wat heel fijn was omdat aanvankelijk op het bonnetje van mijn extra koffer heel groot Stockholm stond gedrukt.
Ik werd vervolgens via een looproute makkelijk naar het treinstation geleid, waar de trein naar Oslo Sentralstasjon ging, Om de 10 minuten, in de sneeuw. Dat was even wennen, dingen die het gewoon doen terwijl het onder de 5 graden is met sneeuw.
Het centraal station in Oslo is groter dan het vliegveld. Ik heb daar even goed om me heen moeten kijken omdat ik echt niet wist waar ik heen moest. Na heel veel vragen had ik eindelijk een dagkaartje en kon ik mijn sleutel op gaan halen. Alles ging erg makkelijk en voorspoedig en ik had zo mijn sleutel. Ik heb nog geen 5 minuten bij de bus staan te wachten voordat de bus kwam. Ze rijden hier om de 10 minuten gemiddeld, op tijd, ook weer in de sneeuw. Misschien moeten ze in Nederland even een belletje naar het noorden doen, dat zou zo veel schelen!
Om 15 uur was ik al op mijn studentenflat: Berkje Studenthus. Super fijn, alles was in een keer goed gegaan en makkelijk en handig en wow dat had ik allemaal niet verwacht! Dat was terecht bleek zo. Mijn sleutel kon niet in het slot. Ik mocht fijn weer terug, maar gelukkig was een van mijn ganggenoten super aardig en die paste even op mijn mega zware koffers. Weer aangekomen aan de andere kant van Oslo (waarom we in hemelsnaam daar alles moeten ophalen voor ons complex snap ik niet helemaal) stond ik voor een dichte deur: gesloten! niet dat de werknemers al weg waren, maar ze negeerden me gewoon kei hard. Zelfs toen ik als een maloot naar ze stond te zwaaien en door de deur probeerde te schreeuwen. Gelukkig moesten ze door dezelfde deur naar buiten als waar ik stond, dus toen moesten ze wel luisteren. Gelukkig wilden ze me nog wel even snel helpen. Ik kreeg een andere sleutel mee en nog een sleutel van een kamer voor het geval de andere sleutel ook niet zou passen en ik werd door de baliedame bij de bus afgezet: chill!
Nou, weer terug in Bjerke, koud, donker, honger, bah: sleutel past weer niet. Dus ik mocht in een andere kamer en daar maar om 20.00 gaan slapen, want ik was echt moe.
Vandaag heel vroeg terug naar het sleutelkantoor gegaan en alles uitgelegd en geregeld en nu heb ik een kamer (feest!). verder veel geregeld wat betreft internet en rooster, maar dat is niet interessant genoeg om over te schrijven. Ook een flink stuk gewandeld met wat flatgenoten, maar dat werd op een gegeven moment minder fijn door de hoeveelheid sneeuw die uit de lucht kwam.
Nou, ik ben hier inmiddels gesetteld en kom de komende 5 maanden wel door. Ik houd jullie op de hoogte!

kyss fra meg!

P.S. Knekkebrød is hier heel goedkoop.

  • 16 Januari 2014 - 22:17

    Ankie:

    Nou Anne je bent al wel op de proef gesteld met het sleutelgedoe....maar gelukkig heb je nu een plek voor jou...en nu maarverdermet alle volgende stappen die ik graag lees. Heel veel succes en leuke ervaringen. Liefs Ankie

  • 16 Januari 2014 - 22:44

    Anne:

    hoi lieve An,
    wat leuk om te lezen en ik vind t leuk om te horen dat je goed en veilig bent aangekomen(afgezien van de sleutel maar goed je hebt t alweer geregeld:))
    ik blijf je volgen (en stalken) want ik ben heeeeel benieuwd hoe het daar is natuurlijk:)
    dikke kus
    Anne

  • 17 Januari 2014 - 00:09

    Elze:

    Suuuuperleuk Anne dat het allemaal gelukt is!!! Zo te horen heb je al wat gehad aan die superdikke jas die je hebt gekocht! :D En echt fijn dat het geregeld is met je kamer!! Ben benieuwd naar je ervaringen de komende weken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2014

Den siste uke :(

22 April 2014

Lente!! (ja dat bestaat hier ook)

24 Februari 2014

Van Verkouden to Viking

26 Januari 2014

When in Norway, do as the Norwegians do.

16 Januari 2014

Ankom!!
Anne

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 3015

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: