Lente!! (ja dat bestaat hier ook) - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Anne Aarts - WaarBenJij.nu Lente!! (ja dat bestaat hier ook) - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Anne Aarts - WaarBenJij.nu

Lente!! (ja dat bestaat hier ook)

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 April 2014 | Noorwegen, Oslo

Ik kwam er kort geleden achter dat ik ook nog zoiets had als een reisblog.. ohja! Daar ga ik nu eens even gebruik van maken.

In de afgelopen twee maanden is er extreem veel gebeurd, gedaan en meegemaakt. Ik ga niet alles tot in de details geven, want dat is veel te veel.
De vorige keer dat ik schreef had ik net mijn eerste bezoeker gehad en had ik twee volle maanden aan trips en bezoeken voor de boeg. Die zijn in inmiddels bijna over en over 6 weken kom ik alweer terug naar Nederland!

Begin Maart is mijn lieve vriendinnetje Anne langsgekomen en heb ik met haar Oslo weer vanuit toeristisch oogpunt bekeken. Een week later ben ik met drie vriendinnen naar Lillehammer gegaan en in een superschattige Noorse cabin in de bergen gezeten en voor het eerst in mijn leven geafterskied, terwijl is zelfs nog nooit een ski vast heb gehouden! was zeer geslaagd en heb naar mijn idee een ontzettend interessant gesprek gevoerd met een stel Ieren/Britten in de bus terug.
Twee weekjes later zijn mijn ouders eens komen kijken hoe dochterlief het maakte en me getrakteerd op twee flessen wijn. Een cadeau van onschatbare waarde hier! Met hen lekker uit eten geweest en de eerste warme dagen hier heerlijk in de zon doorgebracht.
Een weekje later begaf ik me richting de poolcirkel, Tromso! Hier sneeuwde het nog volop, vroor het en heb ik het noorderlicht gezien. Hier zijn we ook op stap geweest en dat was wederom een bijzondere ervaring. In de eerste club zijn er binnen drie kwartier drie meisjes uitgezet wegens onzedelijk gedrag. Dit wil zeggen, een stripact opvoeren midden op de dansvloer. Ik kijk er niet eens meer van op haha. In Tromso heb ik ook ontdekt dat basisschoolkinderen hier standaard allemaal Engels spreken en dat ook doen zodra ze de kans ervoor krijgen. Toen ik zo oud was als de kinderen die we tijdens een wandeling tegenkwamen kon ik nauwelijks "yes" en "no" uit elkaar houden, maar zij babbelden er vrolijk op los. We hebben ook een berg beklommen met snowshoes. Niet de tennisracketversie van vroeger, maar echte goede! Zoals een aantal foto's op facebook laten zien, was het uitzicht echt spectaculair.
Een weekje later, dus een week geleden kwam mijn lieve vriend weer naar Oslo! Omdat ik afgelopen week paasvakantie had, ben ik samen met hem naar Bergen gegaan en daar genoten van heerlijk weer en allemaal dingen die niet open waren. Noren zijn nogal fan van Pasen en vinden het dan ook nodig dat alle musea, winkels en zelfs horecagelegenheden voor ongeveer een week dicht zijn. Witte Donderdag is dan natuurlijk ook de meest belangrijke feestdag van het jaar, dus dat had ik van te voren kunnen bedenken toch;)? We zijn er met de trein heengegaan, wat een ruim zeven uur durende reis was, maar ontzettend mooi. Ik snap heel goed dat er gezegd wordt dat dit een van de mooiste treinreizen ter wereld is! Alle mogelijke landschappen en klimaten komen langs, evenals ruim 130 tunnels. Ja, we hebben geturfd.
Ondanks dat veel gesloten was, was er genoeg te doen en was het weer echt heerlijk! Dat was wel geluk hebben aangezien Bergen de meest regenachtige stad van Europa is. Dit waren mijn tripjes en bezoekjes tot nu toe. Aankomende donderdag komt mijn broertje nog even een paar dagen langs en de week erop ga ik naar het Sognefjord, dat schijnbaar de mooiste plek in Noorwegen is! Daarna wordt het studeren en nog meer studeren, zodat ik ook nog even wat ECTS binnen kan tikken.
Tussen al de leuke tripjes en bezoeken heb ik ook nog even het imago van Erasmus-student hooggehouden en vooral veel leuke dingen gedaan en feestjes gehad.
Ik kan ook met trots vertellen dat ik er weer een nieuwe taal bij heb! Ik spreek nog geen vloeiend Noors, maar ik kan me absoluut in veel situaties redden.
Ik denk dat ik de belangrijkste dingen nu wel verteld heb! Over een paar weken zal ik nog een laatste blog schrijven en daarna kunnen jullie me persoonlijk vragen naar mijn belevenissen;)
Ha det bra!!

  • 22 April 2014 - 22:29

    Karin Simons:

    Leuk om te lezen! Tot over een paar weken. Nut det! (Ofzo, lang leve Google translate :p)

  • 22 April 2014 - 22:30

    Karin Simons :

    Nyt det, bedoel ik natuurlijk. Spelling check kent het niet ;)

  • 22 April 2014 - 23:38

    Lianne:

    Wauw de tijd vliegt, leuk om te lezen hoe je het zo naar je zin hebt daar! En lekker veel bezoek :)
    Geniet nog maar even extra goed van de laatste 6 weken (naast het studeren dan:p) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2014

Den siste uke :(

22 April 2014

Lente!! (ja dat bestaat hier ook)

24 Februari 2014

Van Verkouden to Viking

26 Januari 2014

When in Norway, do as the Norwegians do.

16 Januari 2014

Ankom!!
Anne

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 3011

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: